Predstavljamo autoricu: Nina Vađić

Čim smo pročitali prvu stranicu slikovnice koju je Nina napisala-Ti nisi kao mi, znala sam da ćemo obožavati sve slikovnice koje je napisala i koje će napisati. I zaista je tako. Sretno srce je slikovnica koja me dotaknula kao niti jedna do sada. Ne znam je li to zato što je dan kada nam je stigla bio lud i nezaboravan pa nas je (i mene i djecu) upravo ta slikovnica umirila i uvukla u svoj svijet ili je to zbog Nininih riječi na stražnjim koricama, ali zauvijek će imati posebno mjesto u našim srcima i na našim policama. Sa svakom Nininom pričom mi rastemo, svi zajedno i zato to isto želimo i svima vama! Evo što nam je Nina ispričala o svojim slikovnicama, inspiraciji i ostalim zanimljivim stvarima.

(PO)MALO O MENI 😊


Volim pisati, volim glazbu, umjetnost i kreativne, pomalo drugačije stvari. Po prirodi sam uvijek bila znatiželjna, maštovita i društvena. Pisati sam počela još u osnovnoj školi. Imali smo u sklopu nastave literarnu grupu i tamo su nastajale moje prve priče i pjesmice koje su dobivale nagrade i pohvale. Zanimljivo je reći kako sam s Anom Kadoić dijelila osnovnoškolske klupe. Već tada je lijepo crtala. Da nas je netko pitao nikada ne bismo rekle da ćemo jednog dana zajedno stvarati lijepe slikovnice.
Završila sam Predškolski odgoj i srednju glazbenu školu. U Zagrebu vodim privatnu glazbenu školicu u kojoj imamo igraonice, radionice i učimo djecu svirati.
Svoje slobodno vrijeme provodim sa svojom djecom, djevojčicom koja će uskoro imati 8 godina i dječakom koji je napunio 6. Volim sunčane dane koje možemo provesti u malim avanturama i one kišne  kada možemo ostati cijeli dan u pidžamama.

ZAŠTO VOLIM ČITATI

Volim čitati zato jer me čitanje opušta, s lakoćom u mašti gradim nove svjetove čitajući knjigu, prolazim kroz fiktivne likove kroz događaje i emocije koje možda nikada sama ne bih iskusila.

ŠTO VOLIM ČITATI

Volim čitati fantaziju, autobiografije, stručnu literaturu vezanu uz moj posao i interese, dobre romane, no trenutno najčešće čitam slikovnice i to u najboljem društvu koje mogu imati.
Kad sam bila mala, čitala nam je uglavnom mama i tete u vrtiću. Voljeli smo priče i stihove Ele Peroci, Sunčane Škrinjarić, Grigora Viteza, Vladimira Nazora, Ivane Brlić Mažuranić…
U školi sam brzo naučila čitati. Prva knjiga koju sam samostalno pročitala bila je „Heidi“. Jako mi se svidjela, no kada bih danas trebala izdvojiti knjigu koja je obilježila moje djetinjstvo mislim da bi to bila „Pipi Duga Čarapa“ autorice Astrid Lindgren. Ta divna Pipi bila je toliko svoja, pomalo drska i vrlo snažna. Za nju ništa nije bilo neostvarivo. Moj prvi roman ozbiljne tematike bio je „Djeca s kolodvora Zoo“. Taj autobiografski roman napisala je Christiane F. Čitala sam ga mislim s 12 godina i mjesecima sam  bila pod dojmom njezine priče.

Od stranih autora voljela sam priče Oscara Wildea i Hansa Christiana Andersena.
Teško mi je izdvojiti najdraže slikovnice pa sam upravo zavirila na policu iznad dječjeg kreveta. Na njoj moja djeca drže knjige koje čitamo opet i opet dok ne slože novu postavu. Na polici su već nekoliko tjedana:  „Juha od bundeve“ – Helen Cooper,  „Palac Sim i palac Tam“ – Silvija Šesto,  „Dobro stablo“ – Shel Silverstein, „Prekrasna djevojčica“ – dr. Christiane Northrup, „Tonka će sutra“ – Jelena Pervan, „Dječak koji je želio biti Tigar“ – Tomislav Zajec , „Vera među knjigama“ – Davorka Premec,  „Uhvati mi plavog medu“ – Silvija Šesto, „Konradova prodavaonica ptica“ – Nena Lončar i „Sretno srce“ moje malenkosti.



INSPIRACIJA

Inspiracija za slikovnice pronalazi mene. Iskače iznenada iz svakodnevnih događaja, uleti mi  u glavu i danima mi ne da mira dok nešto ne zapišem.  Stvaralački klik često potaknu i moja djeca.

MOJA POLICA 

Do sada sam izdala četiri slikovnice. Prva od njih, „Crvena jabučica“ pobijedila je na natječaju PišiRiši u kategorijama za najbolji tekst i najbolje ilustracije. Natječaj je objavilo Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade.  Imale smo veliku sreću da je po knjizi napravljen animirani film u produkciji Luma Film d.o.o. Hvala Maši Udovičić koja je bila producent i Ani Horvat koja je potpisala scenarij i režiju na divnoj suradnji i novoj mogućnosti učenja. Hvala i HAVC-u i Gradu Zagrebu koji su film sufinancirali. Mislim da su dobro uložili novce jer ove je godine crtić „Crvena jabučica“ dobio nekoliko nagrada za najbolji dječji animirani film na festivalima. Divno mi je to što je nagrađen: u Banja Luci, u Japanu, Sibiru, Indiji… Ljudi potpuno različitih kultura prepoznali su u njemu ono „nešto“.

Druga knjiga „Sretno srce“ pisana je za moju djecu. Pratiti faze dječjeg odrastanja i nositi se s ponekad burnim raspoloženjima dvogodišnjaka i trogodišnjaka za roditelja je ponekad pravi izazov. Ova priča je nama pomagala da lakše prođemo kroz takva iskušenja i pokušamo sami pronaći način da burne emocije umirimo.
Treća knjiga naslova “Ti nisi kao mi“ na jedan jasan način kroz neočekivane likove govori o dječjem odbacivanju onih koji su po nečemu drugačiji od njih. Danas to zovemo „bulling“. On je oduvijek prisutan među djecom no čini mi se da su današnji razlozi za isključivanje pojedinaca postali banalniji nego kada smo mi bili djeca.
Knjiga koja je upravo izašla iz tiska ima naslov „ Glazbene čarapice“. Ta priča prati prijateljstvo jednog Zeca koji žarko želi nastupiti na šumskom koncertu, ali čini se da za to nema dovoljno glazbenog talenta i Cvrčka koji osim što je vrlo talentiran za glazbu i poučavanje ima i onaj pravi, topli učiteljski i prijateljski gen koji ga čini nesretnim u trenucima neuspjeha u poduci. Na kraju, naravno, priča završi sretno.






PORUKA RODITELJIMA 

Meni nema ljepšeg nego kad se na kraju radnog dana uvalim u dječji krevet pa malo protresemo događaje kroz dan, a onda zajedno otvorimo knjigu pa djeca uz bajkovita slova utonu u san. Ponekad, priznajem, i ja zaspim prije njih i sanjam nove priče ;)
Zato dragi roditelji, čitajte svojoj djeci jer oni brzo rastu. Ubrzo će nas izbaciti iz svojih kreveta i neće više s nama dijeliti divne bajkovite svjetove.





Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes