Predstavljamo ilustratoricu: Ana Kadoić

Vjerujem da ste u rukama imali barem jednu slikovnicu koju je ilustrirala Ana Kadoić. Mi smo ih dosad pročitali i pregledali nekoliko i ostali smo oduševljeni, i klinci i ja, njenim radom. Divne ilustracije, nenametljive, jednostavne, koje vas uvlače u priču i zajedno s pričom čine nerazdvojivu cjelinu. Porazgovarali smo s Anom o njenim radovima, inspiraciji i planovima. Uživajte u tekstu!

(PO)MALO O MENI 😊

Rođena sam 1974. u Zagrebu.
1999. diplomirala sam na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu
2001. odlazim na poslijediplomski studij na Rijksakademie van Beeldende Kunsten u Amsterdam, u trajanju od dvije godine.
Bavim se crtežom, instalacijom i multimedijskom umjetnošću, te ilustracijom i animiranim filmom za djecu. Surađujem s izdavačima u Hrvatskoj i Nizozemskoj.
2011. samostalno izdajem slikovnice “Zašto volim ići na spavanje” te u suradnji s Melitom Rundek “Djevojka koja je zaspala u tanjuru”, uz potporu Ministarstva kulture RH, a 2012. slikovnice “Kod bake” i “O strahu i krotitelju lavova” (sa Melitom Rundek).
2011. radim kao glavni crtač i scenograf na animiranom filmu za djecu “Skriveni talent”, u režiji Mirana Miošića, koji je nastao prema slikovnici Rozalije Ovčar “Bjelobrkova limunada”, u produkciji Zagreb filma.
2017. radim kao glavni crtač i scenograf na animiranom filmu “Bijela vrana”, u režiji Mirana Miošića, koji je nastao prema slikovnici Antoanete Klobučar “Bijela vrana”
2018. radim kao glavni crtač i scenograf na animiranom filmu “Crvena jabučica”, u režiji Ane Horvat, koji je nastao prema slikovnici “Crvena jabučica” Nine Vađić, u produkciji Luma filma.
Sudjelovala sam na studijskim stipendijama Cite International des Arts u Parizu, 2004, u trajanju od dva mjeseca te KulturKontakt u Beču, 2009. u trajanju od tri mjeseca.
2001. nominirana sam za Uriot Prize na Rijsakademiji van Beeldende Kunsten

2003. finalistica sam likovne nagrade Radoslav Putar

2005. nominirana sam za Henkel Prize za crtež, program KulturKontakt, Beč.
2005. nagrada publike “Ovca u kutiji” za ilustracije slikovnice “Semafor Filip” Daneta Hodaka
2011. nagrada “Lice knjige” za naslovnicu knjige “Puna vreća laži” Sanje Lovrenčić
2012. nagrada “Lice knjige” za ilustracije autorske slikovnice “Kod bake”
2015. nagrada “PišiRiši” Hrvatskog društva književnika za djecu i mlade, za ilustracije slikovnice “Crvena jabučica” Nine Vađić
2016. pohvala Grigor Vitez za ilustracije slikovnice “Crvena jabučica” Nine Vađić, u izdanju Hrvatskog društva književnika za djecu i mlade


2017. nagrada Grigor Vitez za ilustracije slikovnica “Što rade odrasli” i “Petar i tramvaj”, u izdanju Kašmir prometa
Članica sam Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika od 2003. godine.

ILUSTRACIJE

Prve ilustracije sam izradila za jedan talijanski natječaj za izložbu dječjih knjiga još dok sam studirala na Likovnoj akademiji. Zapravo, izradila sam cijelu slikovnicu od priče nadalje (zvala se “Town of colours”), uvezala je, poslala na natječaj i - bila primljena na izložbu. To me jako razveselilo i predstavljalo za mene znak da ima smisla da idem u tom smjeru. Danas sam freelance ilustratorica koja se bavi  I animiranim filmom, sa statusom slobodnog umjetnika.
Ima jako puno odličnih autora kojima se divim, kao i kolega koje poznajem osobno, iz svijeta umjetnosti, ilustracije i dizajna. Trenutno mi pažnju zaokuplja nekoliko fantastičnih novootkrivenih autora; Isabelle Arsenault, Oliver Jeffers, Laura Carlin... Ove godine u Bologni ponovo sam bila preplavljena gomilom zanimljive produkcije, teško je to i pratiti...
U djetinjstvu sam obožavala „Ježevu kućicu“ Branka Ćopića i jako sam ponosna što sam ilustrirala jedno od prvih ponovljenih izdanja (Golden Marketing 2003).

 

Volim kombinirati tehnike, od crteža, akvarela, pastele do kolaža i digitalnog kolažiranja. Volim slojevitost i bogatstvo tekstura koje dobivam na taj način.
Od mojih slikovnica najdraže su mi moje tri autorske slikovnice; „Zašto volim ići na spavanje“, „Kod bake“ i „Što rade odrasli“. One oslikavaju svijet iz dječjeg ugla i pomalo su autobiografske.




Volim surađivati sa svojom bliskom suradnicom i prijateljicom Ninom Vađić, koju poznajem od osnovne škole i koja piše prekrasne priče a odnedavno je i pokrenula izdavačku kuću „Sretno srce“. Imam još puno dragih suradnika, pisaca i izdavača. Otkada se bavim animiranim filmom, pojam suradnje se popeo na novu razinu jer je ona jako bitna kod animiranog filma. Puno je veći tim, moramo naći zajednički tempo i autorski jezik. Dosada sam imala samo najbolja iskustva.

INSPIRACIJA

Mnogo različitih stvari; promjene godišnjih doba, putovanja, druženja, mjesta, doba dana, ljudi, djeca, životinje, biljke, hrana, knjige, filmovi, glazba, boje, mirisi...

MOJA POLICA

Do sada sam ilustrirala preko 50 slikovnica i udžbenika i surađivala na tri animirana filma, četvrti na putu.

 

 

 

 

Neke od Aninih slikovnica

Moji radovi se mogu vidjeti na mojoj web stranici www.anakadoic.com, posuditi u svim knjižnicama, kupiti u svim boljim knjižarama.


NOVOSTI


Definitivno se želim zadržati u svijetu animiranog filma, kao i nastaviti rad na ilustracijama. Sljedeći korak su digitalne interaktivne slikovnice.

PORUKA RODITELJIMA

Ako želite da vam dijete voli knjigu, bitno je da ju volite i sami. Vratite se u djetinjstvo, zabavljajte se s djecom, čitajući im i gledajući ilustracije s njima. Nemojte se opterećivati da svaka knjiga mora biti najpametnija, najpoučnija, najumjetničkija. Djeca prolaze razne faze, bit će tu i bedastoća i kičastih slikovnica koje će im biti drage. Istražujte zajedno s djecom, razgovarajte o tome što vam se sviđa i zašto. Usmjeravajte ih, ali im pustite da i sami izaberu svoje štivo.
I ako izraze želju da postanu pisci ili ilustratori, podržite ih u tome jer to je prekrasan život!








Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes