Lutka duge kose

Napisala: Snježana Babić Višnjić

Ilustrirala: Ana Kadoić

Tvrdi uvez, 24 stranice

Nakladnik: Sretno Srce

Preporučena dob: 4+


Imate li i vi osjećaj da sve žene koje su u djetinjstvu imale duge prekrasne kose u jednom trenutku požele kratku kosu, a sve one koje su mame šišale "na kratko" kako bi imale čvršću i jaču kosu, u odrasloj dobi ispune svoju želju o dugoj prekrasnoj kosi. Ja nekako imam osjećaj da je to baš tako. Ja sam jedna od onih iz prve skupine, s dugom kosom i nevjerojatnim frizurama koje mi je mama radila u djetinjstvu. Sve do srednje škole. Onda sam odrezala kosu na nekoliko centimetara, nekoliko puta ju puštala i opet se vraćala kratkoj jer to sam ja. I nikad mi nije bio problem odrezati nekoliko desetaka centimetara kose jer to je - kosa. Pa svaki put opet izraste. I prebrzo ako se mene pita. Moje cure imaju duge kose, vole to i žele iako muku mučimo sa češljanjem. Ali one tako žele, dokle, vidjet ćemo. 


I baš smo nedavno na čitanje dobili slikovnicu ove tematike, Lutka duge kose, autorice Snježane Babić Višnjić i ilustratorice Ane Kadoić. Prelijepa priča o 3 generacije djevojčica/djevojaka/majki/baka, a ispletena oko kose. Započinje odlukom djevojčice Maje da se javi za recitaciju na priredbi za Majčin dan za koju joj je bila potrebna i lutka. Njena Dora bila je pokidana pa je mama odlučila kupiti novu, istu takvu.

Maja nije znala što ju je više pogodilo: činjenica da je mama posve zanemarila Doru samo zato što nije imala ruku ili to što se drugi dan pojavila s potpuno istom lutkom, samo s obje ruke.

Maja je silno željela lutku duge kose. I ne samo lutku. Željela je dugu kosu otkad je znala za sebe, ali mama je uvijek nekako drukčije shvaćala tu njenu želju. 


Šišala se jer kosu treba ojačati i onda kad je ojačala dovoljno da ju pusti, stiglo je doba kratkih frizura. I Maja je postala mama.

Maja je strpljivo čekala da maloj plavookoj anđelici plavi uvojci narastu barem do ramena, ali ona je željela drukčije. Naime, Majinu kćerkicu Ninu nimalo nije zanimala kosa.  

A onda je i Nina polako odrasla, postala liječnica za djecu i mama. Dovodila je Maji svoju dugokosu djevojčicu Maliju na čuvanje. Baka joj je radila razne frizure i čitala o dugokosim princezama.

Dok je tako Maja jednog dana češljala mekane sjajne uvojke, shvatila je da je cijeli život bockajućih želja vodio upravo k ovom radosnom trenutku. Sreća joj se prelila iz srca kao voda iz fontane i zalila radošću sve koji su joj bili blizu.

Ova priča na jedan poseban način kroz motiv želje za dugom kosom aktualizira odnos između roditelja i djeteta, uvažavanje i poštivanje djeteta kao osobe i njegovih želja. Majina želja nije bila poštovana, iako se ne radi o nekoj nedostupnoj materijalnoj skupoj stvari. Sitnica je to koja je njoj bila bitna, ali svejedno neispunjena. Kroz vrtlog života i dvije generacije kasnije, Maja ipak ispunjava svoju želju o dugoj kosi. Ne svojoj, ali onoj svoje unučice koja kao i ona voli češljanje i dugokose princeze. I to ju ispunjava, vjerojatno i više nego što bi ju ispunila mogućnost imanja duge kose u djetinjstvu. Jer ljubav između unuka i baka/djedova je posebna vrsta ljubavi.

Velika preporuka od nas za ovu prekrasnu slikovnicu koju možete nabaviti kod nakladnika Sretno Srce, a mi se od srca zahvaljujemo na recenzentskom primjerku.

Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes