San ljetne noći

Napisao: Zoran Ferić
Ilustrirao: Dominik Vuković
27 str., tvrdi uvez
Nakladnik: V.B.Z. d.o.o.
Preporučena dob: 6+

San ljetne noći je prva u nizu slikovnica u kojima je Zoran Ferić odlučio progovoriti o teškim temama  s kojima se djeca susreću u svom životu poput smrti, razvoda roditelja, nezadovoljstvo sobom i potreba za promjenom, status među vršnjacima, potraga za vlastitim ja, odabir životnog poziva. Kako sam ponešto znala o tome koje teme će Ferić obraditi u svojim slikovnicama, odlučila sam prvo samostalno pročitati San ljetne noći pa tek onda s klincima. 




Iako je tema teška jer se radi o smrti bliske, najbliže osobe, majke, ipak su to stvari koje se događaju, ponekad i malim dječacima kao što je glavni lik ove slikovnice i ne možemo ih zanemariti. Otkad čitam s klincima, nikad nismo imali neku tabu temu, temu o kojoj sam im odbijala čitati kako bih zaštitila njih, ili sebe. Istina, nekad smo se znali i dobro isplakati. Jer neke su priče tužne. Ali to je život. Šaka suza, vrića smija. I tako sam ja prvo ovu slikovnicu pročitala sama i ostala iznenađena jer se smrt zapravo nigdje ne spominje izravno. Ona je tu, shvatit ćete dok ju budete čitali, ali nije nemoguće da klinci neće sasvim shvatiti. A opet, završetak je u neku ruku sretan pa će vas ispuniti nadom i veseljem. 
A o čemu se zapravo radi? 
Dado je petogodišnjak, vrtićarac bujne mašte koji jako voli priče o 'izvanzemaljcima' i čitanje s ocem. Njegova majka je u bolnici, teško bolesna pa ju tata i Dado odlaze posjetiti nakon operacije. Dado nije upoznat s ozbiljnošću bolesti njegove mame pa nakon što ju pozdravi, potraži oca kojeg ugleda kako plače u razgovoru s doktoricom. 




Uvjeren da se doktorica zaljubila u njegovog tatu, luta hodnicima i naiđe na sobu punu djece bez kose. Pomisli da su 'izvanzemaljci', a djevojčica iz te sobe jednostavno upadne u tu priču pa mu pokaže planet s kojeg dolazi. Za dvije godine Dado kreće u školu, vozi ga tata (jer mame očito više nema, iako to nije izrečeno riječima), a tamo Dado susreće upravo onu ćelavu djevojčicu iz bolnice. S lijepom plavom kosom. 
Moji klinci nisu sasvim shvatili da Dadine majke više nema. Oni su zaključili da je izašla iz bolnice i ozdravila, a fokus su prebacili na djevojčicu koju je Dado upoznao u bolnici. Nisam intervenirala, pročitat ćemo slikovnicu tko zna koliko još puta i vjerujem da će, kad bude vrijeme, shvatiti što se dogodilo s Dadinom majkom. Bez obzira što je tema teška i tužna, meni se slikovnica jako svidjela. A i klincima. Mene je autor kupio već na samom početku kad Dado s tatom čita San ljetne noći iz Shakespearea u pričama, autora Charlesa i Mary Lamb. Osim što je i sam naslov slikovnice San ljetne noći, motivi te drame odnosno priče koju Dado i tata čitaju, provlače se kroz slikovnicu. Ono što odlikuje ovu slikovnicu su i jednostavan jezik blizak djeci, zanimljiva radnja, dijalozi protkani humorom i divne ilustracije. O Zoranu Feriću već znate mnogo. Sigurno su svi čuli, ako ne i čitali, njegove romane Anđeo u ofsajdu i Smrt djevojčice sa žigicama. Dobitnik je mnogih nagrada, a iako je pisac za odrasle, odlično se snašao i u dječjim vodama. 
Moram priznati da sam ilustratora Dominika Vukovića morala guglati, ali čak ni to nije previše pomoglo. Saznala sam da je slikar, umjetnik, ilustrator, crtač i da je iz Zagreba. Jedan je od crtača murala na Zagrebačkoj aveniji. Ja sam oduševljena ilustracijama u slikovnici San ljetne noći. Iz svake se ilustracije iščitava emocija priče. Ne znam kojom tehnikom je Dominik Vuković ilustrirao slikovnicu, ali boje će vam prenijeti takve snažne osjećaje. Čak su i klinci shvatili to. Tamna i tužna ilustracija Dade kako stoji kraj bolesničkog kreveta svoje mame u bolnici, ostat će sigurno u vašem sjećanju. Moji klinci su rekli: Je li ta slika crna zato što je Dado tužan što mu je mama bolesna?
Eto koliko ilustracije i na njih djeluju i kako ih prirodno shvaćaju. Ali oduševljenje kad su vidjeli zadnje dvije ilustracije, portrete Dade i djevojčice iz bolnice, vesele i u boji, nemjerljivo je.



Ja jedva čekam sljedeće slikovnice iz ove serije, pročitat ćemo ih sve, a vjerujem da će biti zanimljive mnogim malim i velikim čitateljima.
Slikovnicu možete nabaviti na web-shopu V.B.Z.

Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes