Predstavljamo autoricu: Jelena Pervan

Danas imamo čast predstaviti vam piskinju Jelenu Pervan. Autoricu nadaleko poznatog Hrkala, medvjeda za kojeg su vjerojatno već svi čuli, a o kojem smo ranije pisali na blogu. Jelena nam je rekla nešto o sebi, koje slikovnice je dosad napisala i objavila, s kim voli surađivati, a nešto je poručila i svim roditeljima. Najavila je i neke nove projekte u 2018.godini kojima se neizmjerno veselimo. Sve to i još više, pročitajte u našem razgovoru s Jelenom.

(PO)MALO O MENI J

Ja sam Jelena i obožavam zagrljaje, pune tanjure, prugaste čarape, zanimljive početke, zvjezdana neba, vaniliju, dobru volju, neobične ljude, mirise šume, pse i majmune, knjižnice i slastičarnice, sadašnjost i debele dekice, humor i kabanice, slova i rečenice.
Otkad se poznajem, ja sam piskinja. Pisati sam počela po zidovima, nastavila sam po pisankama, salvetama, mobitelima, papirićima, laptopima i nikada nisam prestala. Pisanje je i moja struka jer sam po zanimanju novinarka, a moj posao u udruzi CRVENI NOSOVI klaunovidoktori, sazdan je od pisanja, pisanja i još malo pisanja.
Pišem često i pišem puno. Najviše za djecu, ali pišem i za nešto veću djecu. Pišem u knjigama, pišem u slikovnicama, na radiju, na društvenim mrežama, pišem za sebe, pišem za druge, a kreativnom pisanju podučavam i osnovnoškolce.
Do sada je iz tiska izašlo mojih 7 knjiga i to Pjegava Iva, Brbljava Iva, Hrkalo, Hrkalo i Kamilica, Hrkalo i Drijemalo, Doktor Crveni Nos, Čarapica Pričalica. Po nekim mojim pričama napravljene su predstave i radio igre, a slikovnica Doktor Crveni Nos dobila je Pohvalu nagrade Grigor Vitez.
Osim autorskih slikovnica, prevodim i strane knjige i slikovnice za djecu.
Pišem za djecu zato što u meni čuči toliko neispričanih priča koje želim pustiti da se istrče, da se isplešu i da pronađu put do onih koji ih baš nekako trebaju čuti. Na književnim susretima s djecom provodim puno vremena i rad s djecom za mene je najdivniji susret na svijetu. To je uvijek susret sa samim sobom. Djeca su iskrena, djeca su kreativna, otvorena i nesputana. Gušt je stvarati za njih.

ZAŠTO VOLIM ČITATI

Danas jako volim čitati. Čitam stalno i čitam brzo. Čitam sve, od deklaracija na jogurtima do romančina. Čitam do kraja, čak i kad mi se ne sviđa. Nije uvijek bilo tako. Do kraja osnovne škole obožavala sam priče, ali čitanje mi je bilo strašno dosadno. Mama mi je usadila ljubav prema knjigama, ali za takav stav je trebalo vremena i truda. Tek sam u srednjoj školi zavoljela čitanje.
U djetinjstvu sam najviše voljela slušati anegdote nekih zečeva. Juri zeka iz daleka pa Zeko i Potočić, a ostale zečeve ne pamtim.
Najnajnajomiljenija slikovnica do dana današnjega mi je Poplava iz šalice kave, Željke Horvat Vukelje i Ninoslava Kunca. Znam je napamet i volim je gotovo koliko i čoksu. 



ŠTO VOLIM ČITATI

Obožavam hrvatske autore i ilustratore. Preporučam svim roditeljima koji zajedno s djecom biraju knjigice za čitanac, da biraju naše autore. Imamo zanimljivu i bogatu književnost za djecu.
Uvijek i svugdje preporučam Mladena Kopjara i njegove Čokoladne godine. Veliki sam ljubitelj Zorana Pongrašića i njegove Zabrinute Jasenke i najnovijeg Malca Komalca. Hrabrica Željke Horvat Vukelje često je na mojim popisima preporuka kao i slikovnice i knjige za osnovce Silvije Šesto.


Od ilustratora želim istaknuti Stjepana LukićaJelenu Brezovec i Vandu Čižmek s kojima sam i sama imala priliku surađivati te Marijanu Jelić i Tomislava Torjanca.
Od stranih autora, obožavam rad Roalda Dahla, velikog autora koji je napisao predivna djela poput Matilde, Charlieja i tvornice čokolade, Jamesa i divovske breskve, a volim i rad dr. Seussa.




INSPIRACIJA

Inspiraciju dobivam od ljudi koje najviše volim i situacija koje me raduje. Jednako tako, vrelo inspiracije nalazim i u ljudima koji mi idu na živce i u situacijama koje me frustriraju. I jedno i drugo donosi mi niz pitanja na koja si odgovaram pričom. 

MOJA POLICA

Pjegava Iva
Hrkalo
Hrkalo i Kamilica
Hrkalo i Drijemalo
Brbljava Iva
Doktor Crveni Nos
Čarapica Pričalica
Objavljujem priče u časopisu Prvi izbor, a svoje priče dramatiziram i za emisiju Priče za laku noć, Hrvatskog radija.





NOVOSTI

Jako se radujem slikovnicama koje bi trebale biti na policama u 2018. Riječ je o ponovnoj suradnji s mojim dragim ilustratoricama Vandom Čižmek i Jelenom Brezovec.
Vanda i ja radimo na slikovnici o djevojčici Tonki koja ima ružnu naviku sve ostavljati za sutra, a s Jelenom pripremam seriju slikovnica o Mrljeku i Prljeku, zločkastim prljavcima s kojima se mnoga djeca bore, bilo na svojim ručicama, u kosici ili na zubićima.
U siječnju 2018. započet ću i s nekim novim svojim programima,  radionicama pisanja za djecu, a više ću se posvetiti i literarnim projektima namijenjenima djeci s teškoćama u razvoju, barem se nadam 😊

PORUKA RODITELJIMA

Moja najiskrenija poruka roditeljima jest da ne podcjenjuju književnost za djecu. Ona je izrazito snažan i utjecajan alat u odgoju.
Ne vole sva djeca čitati, ali većina ih voli slušati priče.  Čitajte im. Čitajte im s pažnjom i neka čitanje bude vaše vrijeme za zbližavanje, za objašnjavanje, za propitkivanje, ali prije svega, za uživanje.
Čitajte im s dušom, izražajno, mijenjajte glasove, pjevajte, glumite, poslužite se plišancima, lutkama, crtajte, zamišljajte. 
Na policama knjižnica i knjižara mogu se pronaći pravi biseri dječje književnosti, ali i knjige koje se tamo nipošto ne bi trebale nalaziti. Kao što za svoje dijete birate prirodne namirnice i kvalitetnu odjeću, posvetite vrijeme i odabiru prave knjige. Nikako nemojte pristajati na površnost. Podjednako obraćajte pozornost na kvalitetu ilustracije i teksta. Vodite računa o dobi djeteta i ako niste sigurni, pitajte.
Predložite djetetu da čita naglas svojim igračkama ili svome psu. Neka mu čitanje bude igra, a ne obaveza. 


Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes