Martin Waddell: Ti i ja, Mali Medo

Ilustrirala: Barbara Firth
Preveo: Stanislav Femenić
28 stranica, tvrdi uvez
Nakladnik: Epta-Najljepše slikovnice svijeta
Preporučena dob: 3-6 godina

Kad nam je u ruke dopala ova slikovnica i kad sam vidjela da se radi o prijevodu Stanislava Femenića, znala sam da je to nešto odlično. I kao i obično, nisam pogriješila 😀
Stanislava Femenića većina će se sjetiti po onoj pjesmici Četka. Jedna četka, etka, ka, četkala je tra-la-la. Ja ju još iz osnovne škole znam napamet, a to je bilo davno, vjerujte 🙈
Slikovnica Ti i ja, Mali Medo je divna slikovnica u svakom pogledu. S obzirom da je tema roditeljska ljubav i odnos roditelj-dijete, svrstala bih ju uz bok slikovnicama Pogodi koliko te volim i Sve čudesno što bit ćeš ti. 





Jednom su bila dva medvjeda: Veliki Medo i Mali Medo. Veliki Medo bio je veliki medvjed i morao je raditi, a Mali Medo je bio mali medvjed i htio se igrati. Svima, koji su roditelji, dobro je poznata ta situacija. Djeca bi se uvijek igrala, a najčešće žele da u toj igri sudjeluju i roditelji. Što, naravno, nije uvijek moguće. Tako i Veliki Medo ne može udovoljiti želji Malog Mede za zajedničkom igrom jer mora sakupljati drva, donijeti vodu, pospremiti njihov dom.


Mali Medo želi sudjelovati u svim poslovima kako bi Veliki Medo što prije završio i kako bi se mogli igrati zajedno.

"Ja idem po vodu-odgovori Veliki Medo.
Mogu li i ja?-upita Mali Medo.
Ti i ja, Mali Medo-reče Veliki Medo,
Ići ćemo po vodu zajedno."

Veliki Medo ima puno posla i Mali Medo se odluči za to vrijeme ipak malo poigrati sam: medo-skokova, medo-sklizanja, medo-ljuljanja, medo-igara-s-medo-štapićima, medo-stajanja-na-glavi. Veliki Medo je završio svoj posao i zadrijemao na kamenu. Mali Medo ga probudi i zamoli da se sad igraju zajedno. 

"Igrali su se oni mnogih medvjeđih igara.
I kada se sunce sakrilo iza drveća,
još su se uvijek igrali.
Onda Mali Medo reče:
Idemo sada kući, Veliki Medo."

Mali Medo i Veliki Medo odu u svoj medvjeđi dom, a Mali Medo kaže ono što svi roditelji, bez iznimke, vole čuti od svog djeteta: 

"Bilo je lijepo, Veliki Medo-
reče Mali Medo-igrali smo se ti i ja
zajedno."


Prekrasna slikovnica o ljubavi i odrastanju koja nosi poruku da voljeti svoje dijete i biti blizak s njim, ne znači nužno sve mu dopuštati i priuštiti. Neke druge stvari su ipak važnije 💗
Kako kaže autor slikovnice Martin Waddell, on piše iz čistog užitka i zabave, a to mu je donijelo niz nagrada. Od Smarties Book Prize, British Book Award's Children's illustrated Book of the Year, Best Babies Book of the Year, Kurt Maschler Award do Hans Christian Anderson Award za doprinos dječjoj književnosti. Njegovu slikovnicu Ti i ja, mali medo  obožavaju djeca i odrasli širom svijeta.
Ilustracije Barbare Firth u ovoj slikovnici su divne, bogate i tople. Iako je relativno kasno počela raditi kao ilustratorica, bila je sretna radeći ono što voli najviše. Od djetinjstva je crtala životinje i biljke pa je tako nastavila i ilustrirajući slikovnice. Najpoznatija je upravo njena suradnja s Martinom Waddellom na slikovnicama o Malom Medi. Mali i Veliki Medo su divno naslikani, jednostavni, a opet prenose niz emocija što se izvrsno slaže s pričom. Intenzivno je dočaran šumski svijet u kojem žive kao i njihov odnos koji se iščitava iz ovih savršenih ilustracija.
Uživajte u čitanju sa svojim malim medvjedićima 🐻📚

Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes