Predstavljamo ilustratoricu: Marsela Hajdinjak

Kaže Marsela da ne voli pisati sama o sebi pa ću ja napisati nekoliko riječi o njoj 😊
Rođena je Zagrepčanka koja je nakon završene Škole primijenjene umjetnosti i dizajna diplomirala na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, smjer dizajn tekstila i odjeće.
Od 1996.godine se profesionalno bavi ilustracijom i dosad je ilustrirala mnoštvo dječjih knjiga i slikovnica, časopisa i udžbenika.
Dobitnica je brojnih nagrada na području ilustracije. Pohvale nagrade Lice knjige za najbolje ilustriranu knjigu dobila je
2010./2011., za slikovnicu Zeko i potočić, Branka Mihaljevića,  i 2012., za slikovnicu Nezadovoljna bubamara, Sunčane Škrinjarić.
2006.g. i 2015.g. nagrađena je Nagradom Grigor Vitez za ilustraciju slikovnica Vodenjak i stara kruška te Djevojčica sa šibicama i Maca papučarica, 2017.g. za slikovnicu Slavuj H.C. Andersena, a 2018.g. dobila je nagradu dječjeg žirija za najbolju slikovnicu Nuru N'Zuri (Povratak lava) Ludwiga Bauera.
2014.g. je njena slikovnica Nezadovoljna bubamara stavljena na Časnu listu The International Board on Books for Young People te je primila i priznanje za ilustracije u slikovnici Djevojčica sa šibicama na Bienalleu hrvatske ilustracije u Klovićevim dvorima.
Mi obožavamo slikovnice koje je ilustrirala Marsela Hajdinjak, a u nastavku pročitajte što nam je rekla o tome odakle crpi inspiraciju, što misli o ilustraciji i ilustratorima te njenu poruku za roditelje.

INSPIRACIJA 

Inspirira me ljepota prirode u svim godišnjim dobima. Obožavam drveće, cvijeće, životinje i kukce. Često odlazim u prirodu i fotografiram je pa tako detalje mogu iskoristiti u ilustriranju scenografija u svojim slikovnicama. Inspiriraju me i umjetnička djela različitih medija i stilova, od renesanse do apstrakcije, različite kulture i folklori. 

ILUSTRACIJE 

Nisam baš sigurna da znam odgovoriti na pitanje zašto se bavim ilustracijom za djecu. Valjda je u meni samoj ostalo to dijete koje ima potrebu za izražavanjem kroz sliku. Oduvijek sam bila vizualan tip, voljela sam crtati pa sam se tako i spontano usmjeravala prema ovom poslu koji je ujedno i užitak.
Uvijek mi je teško izdvojiti nekoliko ilustratora koje smatram svojim favoritima jer ih ima podosta koji mi se sviđaju, inspiriraju me i čiji rad izuzetno cijenim, od onih suvremenih do onih iz prošlih stoljećaKako ja jako volim klasičan pristup ilustriranju, period s kraja 19. i početka 20.stoljeća prepun je autora koji su za mene prava riznica inspiracije. 
Od mojih slikovnica, posebno su mi drage Vodenjak i stara kruška Ž.Hercigonje, Djevojčica sa šibicama H.C.Andersena, Maca papučarica E.Peroci i Nuru N'Nzuri (Povratak lava) L.Bauera
U djetinjstvu sam voljela sve klasične Andersenove i Grimmove bajke, posebno su mi drage bile Palčica i Trnoružica, Pinokio Carla Collodija, kao i Šegrt Hlapić te ostale bajke I.B.Mažuranić... 

 

Već mi je neko dulje vrijeme akril najdraža tehnika u ilustriranju. Pokazao se puno postojaniji  od tuševa u boji i akvarela. Nakon što slikovnica izađe iz tiska, boja zadržava svježinu, intenzivnija je, a osim toga mogu raditi u slojevima, na način na koji to želim, što mi je sa vodenim tehnikama bilo neizvedivo. U zadnje sam vrijeme fascinirana radom u iPadu te ću, nadam se, u skorije vrijeme
krenuti raditi i na računalu. To me dosad nije previše privlačilo, ali rad na kompu ipak ima svoje velike prednosti jer se na puno brži i jednostavniji način dolazi do fantastičnih likovnih rješenja.
Pravo mi je zadovoljstvo surađivati sa Ludwigom Bauerom. Napravili smo zajedno slikovnicu Nuru N'zuri (Povratak lava) koju posebno volim, a ove je godine i nagrađena kao najljepše ilustrirana slikovnica od dječjeg žirija Nagrade Grigor Vitez pa sam vrlo ponosna zbog toga. Ludwig i ja sad pripremamo novu slikovnicu koja će izaći početkom sljedeće godine, ponovo u izdanju nakladničke kuće Sipar. Rado bih ilustrirala nešto što napiše Luko Paljetak. Volim njegove pjesme i stihove za djecu, otkačeni su i duhoviti.  

MOJA POLICA

Mnogo sam slikovnica ilustrirala, a neke od njih su:


  

 

 




NOVOSTI 

Trenutno sam pri kraju ilustriranja slikovnice prema tekstu Ludwiga Bauera, a uskoro očekujem i završetak tiska knjige Bajkaonicom po svijetu. To je knjiga narodnih usmenih priča svjetske baštine koju sam ilustrirala, a izdavač je Savez društava Naša djeca.

PORUKA RODITELJIMA 

Važno je to druženje s djetetom kroz čitanje slikovnica i knjiga jer slikovnice su za dijete susret s prvim knjigama i uvod u čitanje. Tu se stvara bliskost roditelja s djetetom, a u djetetu potičete maštovitost i kreativnost. Čitanje bi trebao biti užitak, zato je dobro ne nametati literaturu i odvesti dijete u knjižnicu da samo odabere slikovnicu koju bi voljelo da mu čitate. 
Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes