Ocean do neba

Napisala i ilustrirala braća Fan
S engleskoga prevela Vanda Mikšić
42 stranice, tvrdi uvez
Nakladnik: MeandarMedia
Preporučena dob: 5-8 godina

Kad nam je stigla ova slikovnica i kad su je klinci raspakirali, ja sam ostala paf. Ali ono, baš, baš. Uhvatila sam se kako ju preokrećem i pipam. Korice su divne, ne onako sjajne, već mekane i mat. A ilustracije. Ljudi moji, vidjela sam slikovnicu na stranicama nakladnika, ali kad sam ju držala u rukama bio je to sasvim poseban trenutak. Već smo prije čitali Noćnog vrtlara i znala sam da su braća Fan iznimno talentirani, da rade čudesa od ilustracija, ali ovo je premašilo sva moja očekivanja.




A priča je sasvim jednostavna. Djeci. Jer oni će u ovoj slikovnici iščitati priču o dječaku Finnu koji kreće na avanturu života, plovidbu na kojoj će doći do mjesta gdje ocean dodiruje nebo. A nama odraslima, ova je priča ipak malo složenija i slojevitija. Priča o smrti, o gubitku i tuzi.
Finn je dječak koji je ostao bez djeda, živi uz more i sjeća se priča koje mu je djed pričao o mjestu gdje ocean dodiruje nebo. Djedu u čast, Finn odlučuje napraviti brod za dugu plovidbu. I tu počinje Finnova avantura. On slijedi veliku zlatnu ribu koja ga vodi do mjesta gdje ocean dodiruje nebo.




Usput prolaze kraj Knjižničnih otoka na kojem se gnijezdi stotinu knjiških ptica (zaista ih je toliko, prebrojali smo sve s veseljem), do otoka s divovskim školjkama, kroz more rasplesanih mjesečevih meduza i konačno stižu na mjesto iz djedovih priča. Čarobno mjesto, kakve su i same ilustracije tog mjesta. Brodovi, zmajevi, meduze, školjke, dvorci, kitovi.




Kad Finn ugleda djedovo lice u mjesečini, začuje kako ga doziva neki glas. Finn je ponovno kod kuće, na obali i gleda prema onom čarobnom mjestu u daljini, gdje ocean dodiruje nebo.
Eric i Terry Fan su braća, obojica su svoje formalno obrazovanje prošli na Ontario Collegeu za umjetnost i dizajn. Njihov rad je mješavina tradicionalnih i suvremenih tehnika, koriste tintu i grafitnu olovku, a radove potom digitalno uređuju. Njihova prva slikovnica koja ih je proslavila bila je Noćni vrtlar kojim smo se mi oduševili, kao i djeca i odrasli širom svijeta.
Braća kažu da inspiraciju pronalaze u svojim iskustvima, prošlosti, prirodi. Smatraju da inspiraciju pronalaze i u svojoj podsvijesti kao gomilu svih iskustava i uspomena koje su se pomiješale tijekom vremena i kojima je teško pristupiti danju (lakše je u snovima), ali ponekad, ako imaju sreće, ta vrata se malčice otvore i uspiju poviriti unutra i uhvatiti nekoliko ideja ili slika. I zaista divno rade to što rade, njihove su ilustracije prava mala umjetnička djela. Svaku bih stranicu Oceana do neba uokvirila i stavila na zid, toliko me oduševila ova slikovnica. Ilustracije u njoj su izrađene grafitnom olovkom, a obojene su digitalno. Definitivno me je najviše oduševila ilustracija Knjižničnih otoka i knjiških ptica, a klinci su se zabavljali brojeći ih. Jer morali smo se uvjeriti da ih ima stotinu, malih i velikih.
Uživali smo u ovoj divnoj priči, a mene je malo podsjetila na Djedov otok Benjija Daviesa jer poveznice su više nego očite. Dječak koji je izgubio djeda kao glavni lik, avantura plovidbe oceanom, sjećanja, imaginarno putovanje na to jedno mjesto gdje će sve biti dobro i kao prije-otok/gdje ocean dodiruje nebo, povratak kući. Lijepo je što se kroz sve veći broj slikovnica obrađuju i ove teške, nekad tabu teme za djecu poput smrti bliske osobe. Jer zasigurno mogu biti od velike pomoći u najtežim trenucima. Kako djeci, tako i odraslima. Vjerujem da ćete uživati u čitanju i gledanju ove slikovnice zajedno s vašim mališanima, a kupiti ju možete na web-shopu nakladnika MeandarMedia.

Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes