Krijesnica koja se zove baš kao ti

Napisala: Nataša Jukić
Ilustrirala: Dona Tomić
38 stranica, meki uvez
Nakladnik: Mind Ability d.o.o.
Preporučena dob: 6-12 godina

Nedavno nam je stigao paketić sa slikovnicom Krijesnica koja se zove baš kao ti i kako sam inače nestrpljiva, jedva sam dočekala da ju pročitam.



A onda sam opet jedva dočekala da ju pročitam s klincima. Jer je u mene, dok sam ju čitala, unijela neki mir, tišinu. Pa sam se nadala istom rezultatu i kod klinaca. Naivno, znam, jer njih ne može apsolutno ništa umiriti. Barem ništa od zakonom dozvoljenih stvari. A o tišini ne moram ni pričati. Ali bili su tihi dok smo čitali o Krijesnici koja se zove baš kao ti. Zbunilo ih je kako se ta Krijesnica zove baš kao oni, kako može imati toliko imena. Pa sam im polako objasnila da je Krijesnica koja se zove baš kao ti svatko tko pročita ili posluša ovu divnu slikovnicu. Svako dijete i odrasla osoba, ma koliko mali ili nevažni bili koji u sebi imaju moć da promijene svijet. Kako, pitate se. Lijepom riječju, ljubavlju, prijateljstvom, pomoći, razgovorom, smirenošću... Svaki, pa i najmanji doprinos je važan. Jer svi smo mi Krijesnice.
Netko sjaji više, netko manje, ali svatko može napraviti, makar i sitnicu da nam u ovom svijetu bude bolje. I tome nas uči ova slikovnica. Možemo misliti da smo mali poput Krijesnice, ali uvijek možemo potražiti pomoć većih, Mudrog Stabla, Mjeseca, Sunca i Vjetra.

Slikovnica Krijesnica koja se zove baš kao ti kao stvorena je za usmjereno čitanje mlađih osnovnoškolaca jer mislim da bi oni sami mogli izvući prekrasnu poruku. Ova priča potiče i odrasle da promišljaju o sebi, o drugima, o životu.
U noći punog Mjeseca Zemlji je darovana posebna čarolija koja je došla iz zlatne prašine. Ta se zlatna prašina raspršila nad Zemljom. Jedno maleno biće koje je živjelo u čarobnoj zlatnoj prašini u čudu je promatralo ljutiti svijet.  Bila je to Krijesnica koja se zove baš kao ti koja je odlučila promijeniti svijet.

Uz pomoć Mudrog Stabla, Mjeseca, Sunca i Vjetra odlučila je svijetu darovati sreću i ljubav. Uspjela je u svom naumu i nastavila živjeti na Zemlji sretna.
Na kraju priče nalaze se maštoviti zadaci za djecu i roditelje koji će vam se jako svidjeti. Zapravo, svidjet će se više klincima, a vi ćete poslije čistiti nered. Ali u tome i je poanta priče. Živjeti sretno i ispunjeno.  A ovu slojevitu priču napisala je Nataša Jukić koja piše kolumne, a napisala je i zbirku priča Zagrebi sivu. Radi kao asistentica u nastavi i ja se zahvaljujem njoj i svim drugim asistentima i asistenticama jer su produžena ruka i prijatelji naše djece koja imaju bilo kakve poteškoće. Kažu da je snažna i vedra, maštovita i iskrena, kao i sve riječi koje zapisuje. A te riječi su divne. Kao i ilustracije Done Tomić koja svijet istražuje kroz slikarstvo, oblikovanje i ilustraciju. Dona kaže da je ilustracije za ovu slikovnicu radila u kombiniranoj tehnici. Većina elemenata je rađena u tehnici gvaša, dok su „treperavi“ i „svjetleći“ efekti postignuti dodavanjem suhog pastela. Krijesnica je još za vrijeme prvog čitanja dobila svoj portret i u procesu se gotovo uopće nije mijenjala, isto kao i paleta boja koju je Dona koristila u ilustracijama. I kad budete čitali ovu slikovnicu s vašim mališanima, vidjet ćete kako se divno i skladno upotpunjuju priča i ilustracije. A za kraj Poruka malene Krijesnice svoj djeci i djeci u nama odraslima:


"Kad pomisliš na ljubav, na što pomisliš?
Ja osjetim toplo oko srca.
Zagrljaje onih kojima vjerujem.
Osjetim vjetar u koracima i kosi koji me tjera naprijed,
daje mi podršku i još malo snage,
ako se slučajno malo umorim.
Znaš što još?
Kad pomislim na ljubav, vidim svjetlo.
Ogromno i sjajno, veće od Sunca, veće od Mjeseca.
Vidim lijepo...vidim sretno...ono što je u meni.
Sve sam to pospremila kroz slova u ovu slikovnicu.
Možda ti imaš svoj recept i svoje načine
za biti sretno i odvažno dijete.
To što imaš, jako je vrijedno.
Jer je za ljubav!
Jer si svjetlo.
Jer si Krijesnica o kojoj ti pričam."

Na Facebook stranici Malih čitača i Instagram profilu mali_citaci možete sudjelovati u nagradnom darivanju i osvojiti 2 primjerka ove prekrasne slikovnice. Sretno svima!
Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes