Predstavljamo autoricu: Dubravka Pađen Farkaš

Kad smo moji klinci i ja pročitali Gospodina Otta i stare naslonjače, oduševili smo se. Kao što sam i u samom osvrtu na slikovnicu napisala, nešto je čarobno u njoj. Zato sam odlučila da vam predstavimo autoricu te čarobne slikovnice, sugrađanku Malih čitača i ravnateljicu Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek, Dubravku Pađen Farkaš. 


(PO)MALO O MENI 😊

Iskreno, čini se da je najteže odgovoriti na pitanje „Tko sam ja“?

Idem od početka. Moje je ime Dubravka i ono mi se uvijek sviđalo, a osobito kada sam saznala njegovo značenje- šuma, silva. Valjalo je samo izabrati koja- nigra silva, silva pluvialis ili silva tropica.
Budući da uživam u prirodi, sve su mi odgovarale.
Kao djevojčica voljela sam slušati priče, onda sam ih sama čitala i na kraju sam ih počela pisati jer kao što znadete priče ne vole biti zatvorene, one su najsretnije kada ih netko priča, onda rastu.
Svi znademo i da je najbolje od svih mjesta na svijetu za pričanje priča, ono mjesto u kojemu ima puno knjiga, a to se mjesto zove knjžnica. Tako da sam počela raditi u Graskoj i sveučilišnoj knjižnici Osijek, gdje sam imala sreću pričati djeci najrazličitije priče. One za velike, za malene, lijepe, strašne, ljubavne i razne druge.
Neke od njih napisala sam sama, a druge su mi bile zanimljive pa sam ih odlučila podijeliti s drugima.
Prva priča koju sam objavila bila je slikovnica  Mala zvijezda. Mala je zvijezda posebna po tome što sam za nju sama radila i ilustracije tako da je ona autorska slikovnica.
Nekoliko godina nakon što se pojavila Mala zvijezda, upoznala sam ilustratora Dražena Jerabeka- čarobnjaka ilustracije i zajedno s njim objavila sam još četiri slikovnice.
Jedna od njih postala je i kazališna predstava  Nije me strah.

ZAŠTO VOLIM ČITATI

Čitanje je navika i ljubav koja se stječe u ranom djetinjstvu. Po meni, važno je da nam tu naviku usade roditelji ili drugi članovi obitelji. Čitanje me veže uz sva lijepa sjećanja iz vremena kad sam bila mala djevojčica. U našoj se kući puno čitalo, a krenuli smo s pričama prije spavanja, nastavili sa slikovnicama, stripovima  i onda sam počela otkrivati knjige. Nekada sam ih doslovce „gutala“ i znala sam biti žalosna kada sam stigla do kraja knjige ( zna se to dogoditi i danas).
Teško mi je reći koje su mi knjige bile najdraže, ali u sjećanju su mi ostale: Pipi Duga Čarapa, Lažeš Melita, 20000 milja pod morem, Matilda, Vještice,Tarzan, Hobit i puno, puno drugih. Eto, zato mi je teško izdvojiti samo neke.

  


ŠTO VOLIM ČITATI

Danas, isto kao i nekada, volim čitati knjige za djecu pa mi je književnik Roald Dahl još uvijek najdraži na svijetu, a Dr. Seuss sasvim blizu njega.
Čitam rado Stevena Kinga  jer  volim napete i malo strašne priče, volim fantastiku i SF, ali uživam i avanturama kapetana Gaćeše ili Prdoprahu doktora Proktora.
Pročitam, odslušam ili mi pročitaju jednu do dvije  knjige mjesečno.
Jednako kao i kod knjiga, teško mi je napisati koji su mi autori slikovnica najdraži jer ih ima jako puno koje volim i u čijim radovima uživam, a ovo je samo maleni dio od onih koje bih rado preporučila: Maurice Sendak, Janosh, Julia Donaldson, Dr. Seuss, Eric Carle, Shaun Tan, Melita Rundek, Manuela Vladić Maštruko, Pika Vončina, Marsela Hajdinjak i mnogi drugi.

 


INSPIRACIJA

Moje priče imaju zadatak ohrabriti, potaknuti i pokazati kako u svima postoji dar dobrote i ljubavi. Priče su za mene poput lijeka koji nam pomaže ozdraviti, poput karte koja nas vodi kroz zakučaste hodnike života.
Problemi koje junaci mojih priča rješavaju, slični su ili isti problemima većine djece, a isti su onima koje sam i sama kao dijete pokušavala riješiti. 

MOJA POLICA

Pored već spomenute autorske slikovnice Mala zvijezda, napisala sam sljedeće slikovnice koje je vješto oslikao sada već popularni osječki ilustrator Dražen Jerabek, i to: Gospodin Otto i stari naslonjači u nakladi  Sipar, 2010.god.; zatim Nije me strah, 2011. god. ( Sipar); Djevojčica i ptica, 2013. god. Školska knjiga; te slikovnica Tajna, 2015. god. u nakladi Sipar.

 



NOVOSTI


Trenutno imam napisane već tri nove priče koje čekaju ilustracije. Jedna je namijenjena najmlađima i zove se Kvakač, a druge su dvije za pasionirane slikovničare.

PORUKA RODITELJIMA

Jako je puno razloga zbog kojih je važno čitati djeci od najranije dobi. Neki od njih su razvijanje ljubavi prema knjizi, poticanje mašte, obogaćivanje iskustava, učenje i brojni drugi.

Možda bi meni jedan od najvažnijih razloga bio upravo razvijanje ljubavi i osjećaj sreće koji se javlja prilikom zajedničkog čitanja.
Zamislite si ovaj prizor- mama, tata i dijete zagrljeni u udobnom naslonjaču, čitaju, smiju se i razgovaraju. Osjećaji koji se razvijaju kod ovakvih slika trajno ostaju pohranjeni u našem sjećanju i uvijek kada posegnemo za knjigom ponovo oživljavamo tu sliku iz djetinjstva, taj divan osjećaj sigurnosti i ljubavi koji su nas okruživali u krilu roditelja.

Share:

Objavi komentar

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes